Klubsejladser

Klubsejladser for sjov – og kapsejlads

I Rønbjerg Sejlklub sejler vi ‘Klubsejlads for sjov’  hver onsdag aften i foråret og efteråret. Dertil kommer nogle enkelte søndagssejladser i efteråret.

Der sejles en aftalt rute, og der sejles (som regel) om at komme først i mål. Første båd i havn sætter kaffen over – og så har vi efterfølgende hyggeligt samvær med kaffe, brød og hygge omkring bordet i klubhuset. Her udveksler vi så gerne erfaringer og lidt kærlige drillerier imellem hinanden.

Der sejles efter almindelige vigeregler, og der beregnes ikke placeringer eller lignende.

Sejladserne foregår i en hyggelig og afslappet atmosfære, og for de fleste er formålet mest, at komme ud at sejle fast en gang om ugen.

Sejladserne har en vigtig funktion ved at give deltagerne rutine i at sejle under næsten alle vejrforhold. Her ud over er sammenholdet og det sociale en meget vigtig del af klubsejladsen i Rønbjerg Sejlklub.

Vi har en enkel kapsejlads i sensommeren, hvor vi sejler om kap i Terajollerne.

Klubsejlads for sjov er åben for alle medlemernes både. Mød gerne op så tit du kan, eller bare til en enkelt sejlads.

Der sejles onsdage og enkelte søndage. Se datoerne i kalenderen. Mød op til rutelægning i klubhuset ca. 35 min. før start.

Er du interesseret i en gasteplads, så mød op eller kontakt Jens i sejladsudvalget eller skriv til sejlklubben.

Der sejles ikke, hvis der er for meget vind. Det er sejladsudvalget, der tager den samlede beslutning, men hver enkelt skipper bestemmer altid selv, om det blæser for meget til hans båd eller besætning.

Det er naturligvis et krav, at alle deltagere bærer redningsvest under sejladsen.